Jak podnieść libido i zadbać o seks? 11 ważnych aspektów wpływających na Twoje ciało.

Mam ten tekst w głowie już od jakiegoś czasu i chcę podzielić się tym tak, aby każda z Was mogła spojrzeć na temat libido, chociaż raz, z innej strony.

Seks tematem tabu

Temat libido to temat pojawiający się bardzo często i nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że większość osób ma wobec tego tematu dość nierealne oczekiwania i wyobrażenia. Temat seksu do dziś dla wielu jest tematem tabu. Ograniczona edukacja w temacie seksu większość nas wpakowała w iluzje, które są tak nierealne, że tkwiąc w nich, tracimy poczucie własnej wartości, zabieramy je naszym partnerom i zapominamy o zwyczajnej ludzkiej komunikacji, zrozumieniu. Często ten temat, obok aspektu finansowego, jest źródłem rozpadów wielu związków.

Dlaczego postanowiłam poruszyć ten temat? Bo chcę Was świadomie wybić z tej seksualnej iluzji. I o ile pewnie znajdzie się tu taka grupa, która posiada świadomość jak to jest z tym seksem, o tyle mogę śmiało stwierdzić, że wielu osobom, możemy pomóc tym wpisem. Jego celem jest to, aby ten seksu i spadającego libido nabrał w swoim postrzeganiu szerszego spektrum, aniżeli złota magiczna tabletka. Tabletka, która w przeciągu tygodnia sprawi, że w naszej sypialni przez kolejne 20 lat będziemy darły pierze, w szalonym seksie o tej samej intensywności, co w pierwszych 12 miesiącach znajomości. Na pewno możesz zostać boginią seksu już na zawsze, ale bogini nie oznacza, że Twoje libido będzie uderzało przez 28 dni Twojego cyklu po sufit Twojej głowy i Twojego mieszkania.

Odnajdź źródło spadku libido

A jeśli naprawdę chcesz poczuć, że Twoje ciało znowu jest w balansie, najpierw znajdź źródło spadku libido. Powodów może być wiele i postaram się w skrócie opisać każdy z nich, abyś mogła odkryć, gdzie być może leży Twój problem.

1. Znajomość własnego cyklu i własnego ciała

Wiele kobiet nie monitoruje i nie wie, że jej libido jest w dużej mierze uzależnione od dnia cyklu, w którym jest. I tu pierwsza wskazówka – zapoznaj się z nim. Być może wymagasz od swojego ciała zbyt wiele, a ono po prostu chce spokoju. Zainstaluj sobie aplikację, dzięki której będziesz mogła monitorować swój cykl.

2. Hormony kobiece, tarczyca i niedobory

Jeśli chorujesz na Hashimoto, to podstawową rzeczą jaką powinnaś się zająć, to przede wszystkim pełna diagnostyka i uregulowanie hormonów tarczycy. I tu bez tego suplementacja przypadkowymi wynalazkami (tak, tak, na grupach kobiecych jest mnóstwo takich wynalazków), może tylko pogorszyć sprawę. Znajdź dobrego lekarza, poczytaj fachową literaturę o swojej delikatnej gospodarce hormonalnej. Tu polecamy bardzo wartościowy ebook „Kobieta i hormony”, Michał Kot

3. Niezdiagnozowana depresja i obniżone samopoczucie

To kolejny bardzo ważny temat, o którym być może nie myślisz. Jeśli czujesz, że przez dłuższy czas czujesz się emocjonalnie źle, skorzystaj ze wsparcia specjalisty (terapeuty, w uzasadnionych przypadkach psychiatry). Być może u Ciebie spadek libido jest powiązany z jakimś poważnym doświadczeniem, długotrwałym stresem czy wymagającym i trudnym dzieciństwem. Polecamy pracę w nurcie Gestalt.

4. Poczucie własnej wartości

Często wymagamy od naszych partnerów pożądania, uważności i masy komplementów, aby poczuć się lepiej. I nie ma w tym nic złego, bo przecież wpisane jest to w część naszej natury. Lubimy być adorowane przez naszych partnerów. Tylko czy jest uczciwe żądać i oczekiwać od innych tego, czego same nie potrafimy sobie dać? Czy uczciwe jest, aby marzyć o namiętnym dotyku swojego ciała przez mężczyznę, kiedy same sobie tej czułości i namiętności nigdy nie dałyśmy, krytykując własne ciało i ciągle czegoś od niego wymagając? Samoakceptacja i znajomość własnego ciała, to pierwsza droga do poznania siebie i odwagi, aby wmasowując balsam w swoje ciało, dotykać je z taką czułością, z jaką chciałabyś być dotykana. Zacznij traktować się tak, jakbyś chciała, aby ktoś Ciebie traktował. Jeśli potrzebujesz zapoznać się z kobiecą stroną połączoną z jej fizycznym aspektem, polecam wspaniałą książkę „Ciało Kobiety Mądrość Kobiety” Christiane Northrup

5. Niespełnione potrzeby w związku

To najczęstszy temat, który negatywnie odbija się na jego jakości, jak i życiu intymnym. Czy żyjesz w związku, który sprawia, że czujesz się nim dobrze? Czy rozmawiasz na co dzień o tym czego potrzebujesz? Czy masz odwagę spojrzeć na Waszą relację i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ten związek to taki, który Cię buduje czy ogranicza? Polecam książkę “Kobiety, które kochają za bardzo” Norwood Robin

6. Kobiecość

Czy sama w sobie dostrzegasz wewnętrzną kobiecość? Czy znajdujesz w swoim życiu przestrzeń na budowanie swojej kobiecości? Czy tańczysz ruszając biodrami, aby nie zatracić się w pośpiechu, presji, pracy zawodowej? Czy znajdujesz czas, aby sama dla siebie kupić piękną bieliznę i z odwagą spojrzeć w lustro i powiedzieć: zrobiłam to przede wszystkim dla siebie! Być może potrzebujesz wprowadzić w swoje życie więcej kobiecej energii. Taniec może być tu doskonałym rozwiązaniem (polecamy taniec brzucha, pole dance)

7. Blokady emocjonalne

Czasami jakieś silne doświadczenia życiowe pozostawiają ślad w naszych ciałach. Można tu mówić o pewnego rodzaju psychosomatyce i realnych usztywnieniach, blokadach mechanicznych w naszych miednicach. Być może potrzebujesz wsparcia powięziowego. Być może potrzebujesz pouwalniać coś z ciała. Tu też może być odpowiedź. Tu masz wiele rozwiązań, które mogą Cię wesprzeć w odkrywaniu swojego libido na nowo ( joga powięziowa, osteopatia ginekologiczna, praca z ciałem wg. Lowena, Tre, akupunktura). Polecamy świetną książkę Lowena „ Miłość, seks i serce” oraz profil , który może być dla Was niezwykle wspierający w tej drodze fanpage “Psychoterapia Przez Ciało”

8. Lęk przed bliskością

I uwaga! Nie dotyczy to tego, czy lubisz się przytulać, czy nie. To pojęcie ma dużo szerszy aspekt, niż tylko bliskość cielesna. To szereg symptomów, które mogą zweryfikować chociażby jakie schematy prowadzą Cię do budowania relacji. Jakich partnerów wybierasz. Czy Twoje libido wzrasta, kiedy partner jest niedostępny, bo znasz tylko taką miłość? Czy spada kiedy ktoś np. jest dla Ciebie niezwykle oddany i dobry, bo taka miłość nie jest intensywna, jest zbyt przewidywalna i nie jest dla Ciebie atrakcyjna? To niezwykle ważny aspekt, którym warto się zainteresować. Polecamy tu książkę Woitz Janet G. „Lęk przed bliskością”

9. Przekonania na temat seksu

Przestańmy żyć filmami romantycznymi i przestańmy się na nich wzorować. Życie ma wiele barw i są chwile, kiedy nasze życie jest różowe i pełne seksu, a są i takie, kiedy jest mniej różowo i seksu też może być mniej. Dajmy sobie przestrzeń na bycie, czucie i życie w zwykłej ludzkiej słabości. Jeśli między Wami istnieje bliskość i podzielacie wspólne wartości, to czasem zaśnięcie w ramionach bliskiej osoby może na dany moment być większą przyjemnością, niż sam seks. W każdym związku jest dynamika, która się zmienia w zależności od miejsca i czasu w jakim jesteśmy. Pamiętaj też, że nie każdy seks musi zakończyć się orgazmem. Seks to wiele aspektów przyjemności, które poprzedzają orgazm. To dotyk, ciepło, bliskość, nowe doznania, odkrywanie siebie i własnego ciała. Przestańmy seks traktować zadaniowo.

10. Rytuały

Jeśli jesteś w długoletnim związku, pamiętaj, że nic samo się nie wydarzy. Tu obowiązuje taka sama zasada jak wszędzie. Aby mieć efekt, trzeba się zaangażować. Przestrzeń, zaplanowana na Waszą randkę, plus okoliczności, to niezwykle ważne elementy tej zabawy. Tak! Wpisz sobie randkę z seksem do kalendarza. Kup świece, puść muzykę, ubierz się ładnie. To wszystko buduje atmosferę, zaangażowanie i małymi kroczkami może Was zbliżyć na nowo.

11. Dieta

Zwróć uwagę w jaki sposób się odżywiasz. Czy dbasz o swoje ciało nie tylko od zewnątrz, ale również od wewnątrz. Istnieje dieta oraz zioła, które wspierają gospodarkę hormonalną kobiety, która poprowadzona w mądry sposób może Ci pomóc. O diecie możesz przeczytać w naszym ebooku “Dieta w Hashimoto”

Życzę Wam wszystkim, abyście zaczęły odkrywać siebie, swoje ciała i Wasz relacje w szerszym spektrum niż „złota tabletka” na seks.

Kibicuję abyście pozwoliły sobie na bycie kobietą w całym świetle jej piękna i słabości.
Niech każda z Was poczuje się boginią seksu i czułości najpierw w relacji samej ze sobą.

Lidka

Ps.jeśli chcesz posłuchać wartościowego wywiadu z seksuologiem zapraszamy na naszą strefę vod:

https://vod.ogarnijhashimoto.pl

Pokaż znajomym:
Facebooktwitterlinkedin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top